Dóri a kislányával volt otthon, amikor jött egy ötlet, amiből mára saját vállalkozás nőtte ki magát. Ismét egy bátran kreatív anyával készítettem interjút és megint inspirálódhattam egy kicsit!
Jól sejtem, hogy a GRUDO márkanév a nevedből jött?
Jól! Anno a gimnáziumi osztályomban hatan voltunk Dórik, így mindenki kapott egy becenevet, hogy meg lehessen bennünket különböztetni. Így lettem Grudo a Gruiz Dórából. Aztán amikor belevágtam a vállalkozásba, jó ötletnek tűnt ezt használni, nem is gondolkodtam nagyon máson.
Milyen munkakörben dolgoztál a GRUDO előtt?
Előtte fejlesztési szakértőként dolgoztam egy multinacionális cégnél. A mi csapatunk felelt az értékesítői hálózat készségfejlesztésért, sokat utaztam, tréningeztem, coachingokat és vezetőképzéseket tartottam, egész fejlesztési projekteket dolgoztunk ki. Nagyon imádtam! Sokat merítettem a saját márka kidolgozásában is a korábbi tapasztalataimból.
Honnan jött az ötlet? Régi álom volt vagy hirtelen jött ihlet?
Maga az önállósodás és a vállalkozni vágyás már régi keletű, de az ötletet abszolút az anyaság hozta. Ahogy elkezdődött a játszóterezős időszak, kerestem magamnak hátizsákot, mert az jóval praktikusabb kisgyerek mellett. Jobban mondva kerestem volna, de nem találtam olyat, ami igazán tetszene: kellően nagy, mint egy kisebb túrahátizsák, viszont sokkal kifinomultabb, elegánsabb, városias viselet.
Hogyan fogtál neki a megvalósításnak?
Elvégeztem egy varrótanfolyamot és először magam álltam neki. De hamar beláttam, hogy az én elképzeléseimhez profi bőrművesre van szükség, így elkezdtem olyan embert keresni, aki hajlandó minőségi kisszériás termékek modellezésére és gyártására rugalmasan.
Nálam először volt meg a funkció, a különböző elemek, amiket tudtam, hogy mindenképpen szeretnék integrálni a táskámba. Aztán ezek köré a fix ötletek, elemek köré épült fel maga a hátizsák, amiket végül a sajátos designba csomagoltam be. A hajtott zseb lett a névjegyem, ez szinte az összes termékemet végigkíséri, emellett az anyagok, legfőképp a bőr rátétek köszönnek vissza minden táskámban.
Miért éppen táskák?
Mindig is szerettem a táskákat – na nem az a típus vagyok, akinek ezer van belőlük, hanem, akinek van egy-kettő, de az olyan ami kinézetében és funkciójában is tökéletesen passzol hozzám. Így nem is volt annyira meglepő, hogy végül pont ez talált meg engem – olyan táskát tervezni, ami praktikus, letisztult és variálható.
Mi inspirál?
Rengeteg minden: egy anyag, egy kreatív megoldás vagy valami designelem. Imádom az olyan ötleteket, amelyek variálhatóvá, átalakíthatóvá tesznek egy terméket, legyen szó akár ruháról, lakásról vagy elektronikai eszközről. Ezek mindig inspirálólag hatnak rám, ahogy a színek és a formák is. Ezeket már tudatosan keresem is. Sokszor van, hogy meglátok az utcán vagy a neten egy táskát, ötletet, ami nagyon megtetszik és elkezdem továbbgondolni, saját képemre formálni.
Melyik részét élvezed a legjobban a GRUDO munkálatainak?
Leginkább a tervezést! Imádok ötletek gyűjteni, inspirálódni és végül az apró részleteket összekapcsolni. Szuper érzés, ahogy a sok kis ötletből megvalósul egy igazán értékes termék.
Milyen arányban oszlanak meg a teendőid a vállalkozáson belül?
Egyelőre szinte mindent én csinálok. Én tervezem a táskákat, szerzem be az anyagot, a bőrt és a kellékeket. Mindig keresek új formákat, színeket, textileket. Én intézek mindent, ami a webáruházzal és az értékesítéssel kapcsolatos: kapcsolattartás, megrendelések, beszállítók, vásárok.
Egyedül a gyártást szerveztem ki eddig, mert hiába tudok varrni, ahhoz hogy ezek a termékek olyan minőségben és precizitásban készüljenek el, ahhoz én már kevés vagyok. Így erre profi csapatot kerestem, akik nyitottak még a legelborultabb és legösszetettebb elképzeléseimre is. 🙂
Ugyanez az anyukaság és a GRUDO között? –
Mikor a kislányom, Gerda egy éves lett, akkor kezdtem el a Grudo designt építeni. Eleinte ő is jött velem mindenhova, nem volt egyszerű, de mindenhol imádták. Aztán amikor bölcsibe ment, akkor lett könnyebb. A fiam, Olivér születésével a Grudo egy picit háttérbe szorult, szerettem volna , hogy az első pár hónap csak rólunk szóljon és csak erre tudjunk koncentrálni, hiszen az érkezésével újraformálódtunk mint család. Szépen lassan kialakult a családi harmónia, lett rutin és napirend, így már könnyebb tervezni és újra a vállalkozásra figyelni
Ki és miben segít(ett)?
A férjem mindenben támogatott, bár bevallom szerintem nem hitte volna, hogy ebből a „hobbiból” tényleg lesz valami. De nagyon büszke rám és mindig kikérem a véleményét egy-egy új termékkel kapcsolatban. Sokat segítettek még a barátaim is, akik ha kellett bíztattak, ha kellett kritizáltak – persze szigorúan építően, saját meglátásaikat visszajelezve. Ebből nagyon sokat tanultam. Sokat beszéltem továbbá más vállalkozó anyukákkal. Az ő történeteik nagyon inspirálólag hatottak rám, sokszor átlendítettek a holtponton.
Hogyan építetted fel a vállalkozásodat?
Még most is építem. Szerintem ez egy emergens folyamat, mindig épít, fejleszt, bővít az ember. Először volt az ötlet, ezt követte a modellezés és tesztelés. Amire meglett a három kiforrott termék, addigra szépen kialakult a logó, az arculat és a webáruház. Meglettek a bejáratott beszerzési helyek és találtam egy szuper kivitelező csapatot Sárváron. Aztán megszületett Olivér. Elkezdtem vásárokba járni és bloggerekkel együttműködni. Jelenleg újabb termékekkel bővítem a portfólióm és igyekszem tudatosabban működni a marketing területén.
Van kedvenc terméke a vásárlóidnak?
A szuperpraktikus mini pelenkázó. Sokszor hallom már több gyerekes anyukáktól, hogy milyen jó lett volna ez már az első gyereknél is 🙂
Mesélj kicsit a legújabb “kollekciódról”!
Anyák napjára jön ki egy új variálható táskám, amit lehet hátizsákként, oldalt és válltáskaként is hordani. Emellett dolgozom egy férfi laptop hátizsákon és nemsokára új színben és anyaggal érkezik a bővíthető hátizsák is.
Ahol meglelitek Dóri táskáit:
Webshop: www.grudo.hu
Facebook: https://www.facebook.com/Grudo-design-157191331361018/
Instagram: https://www.instagram.com/grudodesign/
Írta: Nyitrai Eszter pszichológus, dúla
A cikkben nem szponzorált tartalom szerepel.